Jan Urban: 10 nejdražších manažerských chyb
213 Kč Do obchodu
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Učte se z chyb druhých, je zbytečné dělat vlastní chyby. Manažeři, kteří při řízení svých lidí dělají ty nejzásadnější chyby, své firmě škodí a stojí ji spoustu peněz. Neděláte vy či vaši kolegové manažeři tyto chyby také? Pojďte se na ně podívat a dozvědět se, jak se těchto chyb vyvarovat či je přestat dělat. Nejvíce firmě škodí manažeři, kteří nejsou schopni svým spolupracovníkům jasně říci, co od nich očekávají, nebo své požadavky stále mění, kteří nejsou schopni včas rozhodnout (a přitom trvají na tom, že budou rozhodovat o každé drobnosti), kteří se svým okolím nekomunikují a ponechávají je v nejistotě, kteří brání nezbytným změnám, vyžívají se v zastrašování svých podřízených apod. "Polehčující okolností" těchto manažerů je pouze to, že ukazují, čeho se vyvarovat. Demonstrují, jak (ne)ničit morálku zaměstnanců, jak (ne)bránit, aby lidé svým nadřízeným i podniku jako celku věřili a táhli s ním za jeden provaz nebo aby se sami snažili svou práci zlepšovat.Zaměřte se u sebe a v celé firmě na chyby, které patří k dlouhodobě nejzávažnějším - jsou to ty nejdražší řídicí chyby.Dozvíte se:- jaké jsou osobní a organizační zdroje chyb;- jaké jsou problémové osobní rysy vedoucích;- jaké jsou příčiny a důsledky řídicích chyb;- jak neplýtvat časem, úsilím a schopnostmi zaměstnanců;- jak vybírat spolupracovníky, komunikovat s nimi a motivovat je;- jak správně delegovat a zadávat úkoly;- jak podporovat týmovou práci a být dobrým vůdcem.O autoroviDoc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.Vystudoval VŠE v Praze a psychologii řízení na FF UK. Působil jako šéfredaktor časopisu Ekonom, dlouhodobě se věnuje podnikovému poradenství v oblasti řízení, organizace a rozvoje lidských zdrojů. Je ředitelem poradenské společnosti Consilium Group, Management Consultants, s. r. o., a autorem řady článků i několika knižních publikací zabývajících se "měkkými" aspekty firemní výkonnosti, řízením a vedením lidí a manažerským jednáním. Podílel se na založení České společnosti pro rozvoj lidských zdrojů, působí jako učitel na Univerzitě Karlově i jako lektor vzdělávacích akcí pro podnikovou sféru.Z obsahuO autorovi 7Úvodem 91. Proč jsou chyby při řízení lidí drahé? 111.1 Cena chyb: plýtvání časem, úsilím a potenciálem zaměstnanců i manažerů 142. Proč chyby přežívají? 232.1 Malé zkušenosti a nevhodné osobní vlastnosti 242.1.1 Nedostatečné zkušenosti 242.1.2 Problémové osobní rysy 262.2 Podnikové klima 303. Deset nejdražších chyb 333.1 Dobré úmysly v nevhodných situacích 363.1.1 Nadměrná shovívavost a ohleduplnost 363.1.2 Proč jsou tyto chyby drahé 363.1.3 Nejčastější podoby chyb 373.1.4 Další chyby z dobrých úmyslů 433.2 Nesprávný výběr spolupracovníků 473.2.1 Proč je tato chyba drahá 473.2.2 Nejčastější chyby při výběru spolupracovníků 473.2.3 Subjektivní chyby výběru 483.2.4 Uplatňování osobních zájmů 543.2.5 Jak zabránit riziku, že vhodné uchazeče ztratíme 553.3 Špatné zadání úkolů 603.3.1 Proč je tato chyba drahá 603.3.2 Nejčastější chyby při zadání úkolů 613.4 Nevhodná kontrola 663.4