Sergio Zyman: Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Muž, jenž je považován za marketingového génia, někdejší šéf marketingu firmy Coca-Cola, který během pěti let dokázal zvýšit její tržní hodnotu z 56 na neuvěřitelných 193 mld. dolarů, jak jej již známe i jak jsme jej dosud neznali. Inspirující. Útočný, zábavný,přesvědčivý. Tvrdě pragmatický a přímočaře orientovaný na výsledky. Ve své další slavné knize Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali (nakladatelství Management Press, váz., 216 str., doporuč. cena 410 Kč, z angl. orig. ji přeložila Irena Grusová) Zymanukazuje, proč tradiční, jak říká, voodoo marketing marketing, jak jsme jej dosud znali nezabírá a je mrtev a jak dělat marketing, který prodává. Představuje marketing tak, jak jsme jej dosud neznali jako marketing podnikatelský, pragmatický, jasně a jednoznačněorientovaný na výsledky, jako marketing tvořivý a odvážný, ale především tedy účinný. Marketing není hra, marketing není ani nějaké kouzelnické umění či alchymie. Je to podnikání, čirý byznys, říká Sergio Zyman. Úkolem marketingu jepřipravovat plány a provádět taková opatření, která přimějí více lidí k tomu, aby si mnohem častěji kupovali více vašich výrobků či služeb, a aby tak vaše firma vydělala více peněz. Marketing je vážná experimentální věda a výdaje na marketing jetřeba považovat za návratnou investici, tvrdí Zyman. Ke každé reklamní či propagační akci je třeba přistupovat jako k investici Marketing je byznys přinášející výsledky a vytvářející zisk. Musí být měřitelný a musí být měřen. Nevyděláte žádné peníze, pokudneprodáte zboží, a nemůžete prodat zboží, pokud lidi nepřesvědčíte o tom, aby je chtěli to je marketing! Zapomeňte na budování image atd. nejde především o to, aby zákazníci vaše produkty milovali, ale aby je kupovali! Právě proto Zyman,člověk, který řídil světové superznačky (Sprite, Diet Coke, Classic Coke, Fruitopia aj.) a mnohamiliardové globální marketingové kampaně, dokázal nemilosrdně zabít řadu marketingových a reklamních projektů ano, lidé jimi byli nadšeni a mluvili o nich na potkání prodeje však stagnovaly Sergio Zyman v knize systematicky rozebírá své pojetí marketingu, k němuž se dopracoval po několika desetiletích učení a praktického působení v marketingu a v reklamě. (V podobě zásad nového marketingu je takév závěru knihy shrnuje.) Čtenář se tak v knize dále dozvídá, proč je dobře připravená strategie pro náš úspěch důležitější než to, co říkají naše reklamy, co předznamenává nástup spotřebitelské demokracie a v čem spočívá hrozbaspotřebitelského komunismu, proč je pro budování globální značky nezbytný regionální marketing, proč se reklamní agentury soustřeďují na nesprávné věci a jak Zyman změnil vztah zadavatelů reklamy a reklamních agentur (což byl také důvod, proč mu nemohly dlouho přijít najméno, ačkoli, jak říká, udělal to proto, že reklamu miluje a že ví, že reklama může zabírat), proč je důležité zvyšovat (nikoli omezovat!) marketingový rozpočet v obdobích poklesu, proč je někdy dobré vstoupit do nové katego