Didaktika pro vysokoškolské učitele
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Publikace je určena především mladým učitelům, kteří začínají svůj obor vyučovat na vysoké škole a nemají pedagogické vzdělání. Autoři aplikují didaktické zásady, metody a formy na podmínky výukového procesu v prostředí vysoké školy, vysvětlují efektivní metody a prostředky výuky. Důraz je kladen především na praktickou vyučovací činnost v každodenní praxi a možnosti racionalizace a zefektivnění výuky odborných předmětů na vysoké škole. Z obsahu OBSAH ÚVOD 1. DIDAKTIKA V PRÁCI VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE 1.1 Pedagogická kompetence 1.2 Pojetí didaktiky jako vědy 1.3 Vznik didaktiky a vývoj jejího pojetí 1.4 Významné osobnosti v historii didaktiky 1.5 Proč tedy didaktika? 2. OBSAH A CÍLE VZDĚLÁNÍ 2.1 Obsah vzdělání 2.2 Obsah a kurikulum 2.3 Typy pojetí kurikula 2.3.1 Filozofické pojetí 2.3.2 Empirické a praktické pojetí 2.4 Vzdělávací standardy 2.5 Formy existence kurikula 2.6 Cíle výchovy a vzdělání 2.7 Dilemata cílů výchovy 3. VÝUKOVÉ CÍLE A JEJICH STRUKTURA 3.1 Požadavky na vlastnosti cílů výuky 3.2 Formulace cílů 3.3 Učební úlohy ve výuce 3.4 Formulace úloh 4. ORGANIZAČNÍ FORMY VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY 4.1 Přednáška 4.2 Příprava přednášky 4.3 Seminář 4.4 Příprava na seminář (cvičení) 4.5 Samostatné studium 4.6 Praxe 5. DIDAKTICKÉ (VYUČOVACÍ) METODY 5.1 Klasifikace metod 5.2 Výklad 5.3 Ukázka, demonstrace 5.4 Metody participativní, kooperativní 5.5 Procvičování 5.6 Dialogické metody 5.6.1 Rozhovor 5.6.2 Diskuse 5.7 Učení se z textu a vyhledávání informací 5.8 Skupinová práce 5.9 Projekty a samostatné práce 5.9.1 Projekty 5.9.2 Samostatná práce 5.10 Kompozice - esej, seminární práce 5.11 Tvůrčí práce - tvůrčí psaní 5.12 Učení se ze zkušenosti (praxe) 5.13 Exkurze 5.14 Brainstorming 5.15 Situační metoda 5.16 Inscenační metoda 5.17 Výuka podporovaná počítačem 6. DIDAKTICKÉ ZÁSADY 6.1 Význam a vývoj didaktických zásad 6.2 Základní didaktické zásady 6.2.1 Zásada komplexního rozvoje osobnosti studenta 6.2.2 Zásada vědeckosti 6.2.3 Zásada individuálního přístupu 6.2.4 Zásada spojení teorie s praxí 6.2.5 Zásada uvědomělosti a aktivity 6.2.6 Zásada názornosti 6.2.7 Zásada přiměřenosti 6.2.8 Zásada soustavnosti 6.2.9 Zásada trvalosti 7. DIDAKTICKÁ DIAGNOSTIKA 7. 1 Charakteristické problémy hodnocení 7. 2 Diagnostické metody používané při hodnocení 7.2.1 Pozorování 7.2.2 Rozhovor 7.2.3 Analýza výsledků činnosti 7.2.4 Zkoušení (ústní zkouška) 7.2.5 Didaktický test 7.3 Klasifikace 7.4 Další metody hodnocení 7.4.1 Slovní hodnocení 7.4.2 Alternativní formy hodnocení 8. TVORBA STUDIJNÍHO A VÝUKOVÉHO TEXTU 8.1 Typologie textů 8.2 Charakter textu 8.2.1 Studijní text 8.2.2 Metodický text 8.2.3 Distanční text 8.3 Obecné zásady při tvorbě učebního textu 8.4 Vyjadřování 8.5 Fáze tvorby textu 8.5.1 Východiska pro tvorbu textu 8.5.2 Studium odborné literatury 8.5.3 Osnova 8.5.4 Samotný text a jeho struktura 8.5.5 Korektury a recenzní řízení 8.5.6 Formální náležitosti 9. E-LEARNING A JEHO UPLATNĚNÍ NA VYSOKÉ ŠKOLE 9.1 Vymezení pojmu e-learning a jeho složky 9.2 LMS systém jako n
Recenze
Mohlo by vás také zajímat
Učebnice/Odborná literatura Grada Nejlevnější učebnice/Odborná literatura Levné učebnice/Odborná literaturaPodobné Učebnice/Odborná literatura
Nejoblíbenější výrobci
- Učebnice/Odborná literatura Oxford University Press
- Učebnice/Odborná literatura Grada
- Učebnice/Odborná literatura Wolters Kluwer
- Učebnice/Odborná literatura Fraus
- Učebnice/Odborná literatura Klett
- Učebnice/Odborná literatura Lingea
- Učebnice/Odborná literatura INFOA
- Učebnice/Odborná literatura Fortuna
- Učebnice/Odborná literatura STU
- Učebnice/Odborná literatura Ikar
- Učebnice/Odborná literatura PROMETHEUS
- Učebnice/Odborná literatura TRITON
- Učebnice/Odborná literatura LEDA
- Učebnice/Odborná literatura CPress